Facebook robí ďalší záber na kurátorstvo správ najatím „malého tímu“ novinárov, aby vybrali príbehy pre nadchádzajúcu kartu Novinky, ktorá je časťou mobilnej aplikácie, ktorá sa má začať testovať koncom tohto roka. Aj keď The New York Times poznamenáva, že väčšina článkov na karte Správy bude generovaná algoritmom, najlepšie príbehy každý deň pochádzajú od tohto tímu pod 10 veteránov. Karta Noviny bude oddelená od hlavného kanála FB.Nadpis Facebook..png
Gigant zápasil s tým, ako odhaliť aktuálne spravodajské príbehy svojim používateľom. V najlepšom prípade by jeho predchádzajúca časť „Trendy“ často uvádzala príbehy, ktoré boli staré a niekedy nemali pre danú tému malý vyznám. V najhoršom prípade by však algoritmus, ktorý ho podporil, aktívne propagoval falošné a zavádzajúce príbehy. V minulosti, keď mal tím kontraktov kurátorské správy pre túto sekciu, čelila spoločnosť aj tvrdeniam, že títo dodávatelia rutinne potlačovali správy z konzervatívnych publikácií. FB minulý rok zabili svoju trendovú sekciu tém.Loga Facebooku..jpg
Tento posledný krok je iný. Gigant nielenže najme zamestnancov na plný úväzok, namiesto spoliehala sa na dodávateľov, ale tiež uviedol, že je ochotný zaplatiť vybraním vydavateľom milióny za predstavenie ich príbehov. Rozhodnutie FB najať tím denných novinárov na plný úväzok podľa firmy Digiday údajne vyplynulo z diskusií s vydavateľmi. Nová karta sa bude nachádzať mimo spravodajského kanála, hlavného stĺpca obsahu generovaného používateľmi v rámci FB.
Digiday poznamenáva, že gigant so svojimi plánmi správ pre správy zašiel až tak ďaleko ako Apple, keďže sa uvádza, že pri spustení News mal AP okolo 30 ľudí. Zdá sa však, že plány giganta sú spočiatku obmedzenejšie. Zatiaľ čo tím firmy Apple sa rozprestieral od Sydney do New Yorku, gigant bude sídliť hlavne v USA a jeden novinár bude umiestený vo Veľkej Británii. Podľa správy Digiday vstúpi karta News do USA v októbri do fázy testovania.