Nemusíte byť len vlastníkom firmy alebo prevádzkovateľ e-shopu, aby ste sa v období posledného roku aspoň námatkovo nedozvedeli o nariadení GDPR. Vlastne sa s ním stretávate denne ako zákazník či návštevník webových stránok alebo e-shopov. Pre majiteľov však toto nariadenie platné z dňa 25.5, 2018 predstavuje oveľa viac detailných úkonov, na ktoré v nejednom prípade obetovali čas, (nervy) a peniaze. Nasledovať tieto úkony tak nemusí prebiehať „ako po masle“ nevraviac o tom, že isté body nariadenia sa zvyknú postupom času meniť a podnikateľ sa tak okrem podnikania stáva priamo právnikom a znalcom aktuálnych bodov v nariadení.

gdpr údaje

Jedine snáď, že nájde ľahšiu cestu v podobe využitie služieb a spoločností, ktoré sa detailným spracovaním GDPR zaoberajú. Samozrejme za istý poplatok, ale gdpr cena je prakticky výhodná a nič v porovnaní s tým, aká pokuta hrozí za porušenie niektorých bodov alebo priame ignorovanie tohto už rok starého nariadenia (maximálna hranica 20 000 000 eur).

General Data Protection Regulation sa nedotýka iba vlastníkov stránok, ale takisto užívateľov, ktorých dáta sú vlastne hlavným dôvodom, prečo regulácia ochrany osobných údajov vznikla. Dôvodom je zároveň obrovská návštevnosť webových stránok, čoho logickým následkom je kopec zozbieraných užívateľských údajov, ktoré by sa v prípade zlých úmyslov dali prakticky ľahko zneužiť. Vlastník stránky tak nielenže ručí za to, že tieto údaje nezneužije on sám, ale ručí tiež za ich ochranu a povinnosť oboznámiť návštevníka, že konkrétna stránka zbiera jeho identifikačné údaje a používa ich napr. v súlade s cookies, takisto musí tieto dáta kedykoľvek vymazať, ak o to návštevník požiada.

nařízení

  • V internetovom svete sa za osobné údaje nepovažuje len meno, priezvisko, adresa, vek, pohlavie, fotka, ale takisto užívateľova IP adresa a stopy, ktoré po sebe na weboch zanecháva.

Ohodnoťte příspěvek