Zmenila pohľad na spodnú bielizeň a vytvorila luxusné obchody, kde nakupujeme zmyselnosť za normálne ceny.
Doba bola vtedy naozaj iná..
Muž, ktorý chce potešiť svoju ženu, priateľku alebo hoci aj milenku spodnou bielizňou, by mal byť v obchode vítaný, pomyslel si istý Roy Raymond, pretože nadobudol pocit votrelca v dámskej šatni na plavárni. Predavačky naňho zazerali pomedzi froté župany či neforemné pyžamá a tajne dúfali, že len zablúdil. V 70. a 80. rokoch v USA väčšina žien preferovala trojbalenia staromódnych nohavičiek. Saténové pushupky alebo čipkované tangá sa nedali len tak ľahko zohnať, a keď si ich aj ženy dopriali, mali ich odložené na samom spodku zásuvky, kde čakali na „špeciálne príležitosti“.podprsenky.jpg
Raymond si urobil prieskum predajní s bielizňou, požičal si štyridsaťtisíc dolárov od rodičov a o rovnakú sumu požiadal v banke. Victoria´s Secret mal byť obchod, kde by sa muži necítili ako votrelci. Úplne ironicky preto vyznieva meno značky.
Viete, kto je tá slávna Viktória s tajomstvom?
Prudérna anglická kráľovná Viktória. Ako to Raymondovi napadlo, nie je celkom známe. Údajne ho však inšpirovali prudérne a nevýrazné predavačky bavlnených nohavičiek. Prvú predajňu otvoril spolu s manželkou Gaye v Kalifornii v roku 1977. Tisíc deväťsto sedemdesiat sedem. Za rok mali manželia splatené obe pôžičky. Ich zárobky sa vyšplhali na 500-tisíc dolárov.
Pol milióna nerozhádzali, ale zainvestovali, aby svoj biznis posunuli dopredu. Otvoriť ďalšie pobočky v San Franciscu a založiť zásielkový katalóg bolo správne rozhodnutie. Práve katalógy o krátky čas tvorili až 55 percent z celkového zisku 7 miliónov dolárov. Wau. Americký sen ako vyšitý.černé spodní prádlo.jpg
Viktóriino tajomstvo na predaj
Značka Victoria´s Secret zbierala kritiky ako „burleska zmiešaná s ulicou“ či „prádlo pre ľahké ženy“. Raymondovci si ich nevšímali a považovali ich za prudérne, hodné žien, ktoré sa boja nosiť sexi podprsenky, korzety a miniatúrne nohavičky. Lenže práve na ženy šikovní kalifornskí obchodníci cestou akosi pozabudli. Tým, že sa stále orientovali na mužskú klientelu, po čase začali ich obchody spieť k bankrotu. Šuškalo sa o zlej finančnej situácii a zrazu už nebolo tajomstvom, že Viktóriino tajomstvo je na predaj.
 
Roy Raymond predal celý biznis s niekoľkými obchodmi a so 42-stranovým katalógom mužovi menom Leslie Wexner. Ten sa usmieval popod fúzy, nielen pre výhodnú kúpu. Už vtedy vedel, že značka vyžaduje čerstvý vzduch a zmenu prístupu. Šikovní dizajnéri dostali za úlohu premeniť striptízové kúsky na vkusné, so sexi nádychom a pridať trocha európskeho šarmu. A stalo sa..